Vi tittar närmare på varför man har en hemsida,

analys av hemsida

Det vanligaste skälet till varför hemsidan finns är att man vill att verksamheten sk bli synlig och sökbar.

I slutändan vill man att företagets tjänster och produkter ska bli köpbara digitalt.

I så fall är det bra om det finns ett skyltfönster, en ”butik” och en kassaapparat.

Ett vanligt problem är att det blir ett gap

  • mellan besökarnas förväntan och informationen på hemsidan

När man analyserar hemsidor finns det några saker att tänka på

  • Vilka är måtten på framgång
  • Hur spårar, mäter och följer man upp framgångsmåtten
  • Hur kan man (systematiskt) upptäcka hinder respektive förbättringsmöjligheter

    1 Response to "Analys av hemsida"

    • A WordPress Commenter

      Hi, this is a comment.
      To get started with moderating, editing, and deleting comments, please visit the Comments screen in the dashboard.
      Commenter avatars come from Gravatar.

Leave a Reply

Your email address will not be published.