Varje besökare innebär en möjlighet. De som klickar bort är alltså förlorade besökare.
När ni testar hur väl er hemsida tar om om intresset får ni reda på vad besökarna gör.
Avvisningsfrekvensen är ofta över 80%.
Det innebär att 80 av 100 besökare lämnar hemsidan utan att läsa vidare.
Detta går att förbättra och det är lönsamt.
I detta fall stannar 92 av hundra besökre kvar på hemsidan.
Vilket betyder att hemsidan tar bättre hand om sin besökarna.
Vi tittar på hur mycket en besökare är värd.
Med kan man spåra, mäta och optimera. När man analyserar besökarnas beteenden får man insikter. Dessa insikter gör att man kan anpassa kommunikationen.
Då blir upplevelsen av hemsidan och dess innhåll mer relevant för besökaren.
Klicka här för att påbörja ett enkel test av er hemsida. Ni får veta er hemsidas avvisningsfrekvens.
Ni får en rekommendation för hur man bättre tar hand om besökarna.
"Genom att studera vilka besökarna är , vad de är intresserade av och vad de gör på webbplatsen kan man förbättra prestandan.
Analys ger kundinsikter som leder till bättre affärer digitalt"
Du får tips och insikter från konkreta kundcase.
Copyright © Learning for Change, All Rights Reserved